نکات مهم در هنگام خرید گوشی

نکات مهم در هنگام خرید گوشی

نکات مهم در هنگام خرید گوشی

سلام امروز قصد داریم تا شما را با نکات مهم در هنگام خرید گوشی پلمپ و کارکرده اشنا کنیم در ادامه با ما همراه باشید :

اول از همه انتخاب یک گوشی هوشمند بستگی به صلیقه شما دارد . شما  از چه برندی استفاده میکنید و یا دوست دارید شکل و ظاهر گوشی به چه صورت باشد . امروزه در بازار با بسیاری گوشی سرو کار دارید که ممکن است در بین انها با نمونه های تقلبی روبرو شوید . در ادامه با خانه موبایل همراه باشید تا با نکات مهم در هنگام خرید گوشی بیشتر اشنا شوید :

گام اول :انتخاب برند

اولین گام در هنگام خرید گوشی انتخاب ابرند است . شاید در هنگام انتخاب گوشی مد نظر خود با برند های مختلفی از جمله سامسونگ ، اپل ، هواوی ، شیائومی و ….روبرو شوید .  در هنگام انتخاب برند باید روی نیاز خود تمرکز کنید و یک محصول با برند مناسب را پیدا کنید که توانایی انجام خواسته شما را داشته باشد . قابل توجه است که برند های مختلف دارای سیستم عامل متفاوتی می باشند . برای مثال اگر شما برند اپل را انتخواب کنید نمیتوانید از بسیاری از برنامه های اندروید استفاده کنید و برعکس . هر برند ویژگی های خاص خود را دارا است .

گام دوم : نرم افزار

همانطور که در بالا گفته شد برند های مختلف دارای سیستم عامل متفاوتی می باشند . یکی از ازاد ترین سیستم عامل ها در بین گوشی های امروزی سیستم عمال اندروید است .این سیستم به کاربر اجازه میدهد هر کاری را میخواهد به راحتی و بدون نیاز به برنامه انجام دهد از جمله این کار ها میتوان به دانلود از هر سایت و برنامه ای اشاره کرد . سیستم عامل اندروید یک پیشنهاد مناسب برای افرادی که قصد خرید گوشی هوشمند دارند می باشد . البته جای گفتن دارد که سیستم عامل های دیگری از جمله IOS ، OS ، ویندوز هم سیستم عامل های بسیار خوبی هستند و شاید از اندروید هم بهتر باشند ولی امروزه طرفداران کمی دارند .

گام سوم :بهربری از نظر کارشناسان

گام بدی در انتخاب موبایل بهربری از نظر کارشناسان است . این متخصص ها انواع مدل های گوشی همراه را مورد برسی قرار داده داده اند و اشنایی بسیار زیادی نسبت به ان گوشی دارند . کارشناسان با استفاده مداوم از انواع تلفن همراه ان را تست کرده و مورد برسی قرار می دهند . از نظر نگه داری شارژ آزمایش میکنند و بعد از جمع آوری اطلاعات به اندازه کافی با انتشار مقاله یا به صورت ویدئو اتلاعات لازمه را در اختیار کاربران قرار می دهند . شما با مراجعه به سایت های مختلف می تواند اطلاعات مربوط به مدل دستگاه و برند را در اختیار داشته باشید .

گام چهارم : شناخت جنس گوشی

امروزه در بازار تلفن های همراه از انواع مختلفی از جنس ها برای ساخت یک تلفن هوشمند استفاده میشود . شیشه ، فلز ، پلاستیک از جمله این جنس ها هستد که تغرییا در همه مدل های تلفن هوشمند از ان ها استفاده میشود . شناخت ساختار گوشی بستگی به نوع انتخاب شما دارد اگر شما سامسونگ A10  انتخاب کنید جنس پنل پشتی دستگاه کاملا از پلاستیک می باشد و مثلا اگر ایفون 8 را انتخاب کرده باشید جنس فریم از آلمینیوم و پنل پشتی از جنس شیشه می باشد که در اثر ضربه میشکند . ولی تلفنی مانند A21s فریم گوشی از جنس پلاستیک و درب پشتی از جنس پلاستیک براق است که شباهت زیادی به شیشه دارد .

گام پنجم : شناخت سخت افزار گوشی

مهم ترین قسمت در خریدن گوشی توجه به پردازنده می باشد . پردازنده در قلب گوشی قرار دارد و وظیفه ان پردازش اطلاعات است . هرچه پردازنده قوی تر باشد پردازش اطلاعات سریع تر صورت میگیرد . از انواع پردازنده میتوان به اسنپدراگون ، اگسینوس ، هلیو ، کایرین ، پردازنده سری A اپل اشاره کرد که هر کدام در سری خود بهرین می باشند . اگر دنبایل یک گوشی مخصوص انجام کار های سنگین و گیم هستید دنبال یک گوشی با پردازنده اسنپدراگون باشید . در بازار داغ تلفن های هوشمند سری پردازنده اسنپدراگون جزء بهترین ها می باشد .

گام ششم : انتخاب و خرید

با انتخاب کردن مدل گوشی و شکل و شمایل و پردازنده ، نوبت به خرید میرسد . شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر به خرید گوشی بپردازید . با ورود به فروشگاه با بسیاری مدل تلفن همراه روبرو میشوید که از میان آن ها بسته به نیاز خود حق انتخاب دارید  .

 

 

 

نظر خود را بنویسید