نکات مثبت و منفی بدنه موبایل

نکات مثبت و منفی بدنه موبایل

نکات مثبت و منفی بدنه موبایل

انواع بدنه

نکات مثبت و منفی بدنه موبایل ، تلفن های هوشمند در شکل ظاهر های مختلفی وارد بازار می شوند . این تلفن ها ممکن است دارای فریم فلزی یا پلاستیکی باشند . البته فلز و پلاستیک تنها دو نمونه از انواع موادی هستند که در ساختار تلفن های هوشمند استفاده می شوند . همانطور که گفته شد فریم دارای دو جنس می باشد و پنل پشتی هم دارای جنس های متفاوتی می باشد که از جمله ان ها می توان به شیشه ،پلاستیک ، فلز ، ترکیبی از شیشه و پلاستیک اشاره کرد . در ادامه یا خانه موبایل با مزایا و معایب این ساختار ها اسنا می شوید :

 

تلفن همراه با بدنه فلزی

اولین تلفن هوشمند با بدنه فلزی توسط شرکت اپل با نام iphone 5s وارد بازر شد گه با استقبال بسیار زیادی روبرو شد . همچنان چندی بعد شرکت HTC با بهرگیری از محصولات شرکت اپل روی به تولید تلفن های هوشمند دارای بدنه فلزی اورد .

 

نکات مثبت و منفی

 

+ فلز در مقابله با پلاستیک مقاومت بالا تری نسبت به ضربه و شکستگی دارد .

+ فریم و بدنه فلزی خیلی سریع تر و راحت تر از بدنه پلاستیکی گرما از دست میدهد .

+فلز از جذابیت و براقی بالای برخوردار است که همین امر باعث زیبا تر شدن تلفن های فلزی می شود .

-فلز ها از اجناس چکش خوار و شکل پذیر هستند و در طولانی مدت شاهد خراشیدگی و خم شدگی می باشید .

البته در صورت استفاده از یک کیس مناسب بسیاری از عیوب ظهری کاهش می یابند .

-همانطور که گفته شد فلز راحت تر گرما از دست میدهد ولی بهه سرعت هم گرم می شود .

-استفاده از فلز باعث تداخل بین امواج تلفن همراه با وای فای و بلوتوس می شود .

 

تلفن همراه با بدنه پلاستیکی

شاید با شنیدن اسم پلاستیک به یاد تلفن های قدیمی که کاملا از جنس پلاستیک ساخته شده اند بیفتید  ولی اشتباه نکنید . امروزه بسیاری از تلفن های هوشمند دارای ساختار پلاستیکی می باشند . از نمونه تلفن های پلاستیکی موجود در بازار می توان به سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و حتی تلفن های شرکت اپل اشاره کرد . در مورد ایفون می توان گفت نسخه قدیمی تر ایفون 5S یعنی ایفون 5C اشاره کرد کا دارای بدنه پلاستیکی در رنگ های مختلف تولید شده است .

 

نکات مثبت و منفی

 

+ استفاده از پلاستیک باعث کاهش مصرف فلز شده و برای شرکت ها هزینه کمتری دارد .

+از جهتی پلاستیک در مقابل خم شدگی مقاوم تر از فلز می باد و به راحتی به حالت اولیه خود بر می گردد .

+استفاده از پلاستیک بجای فلز بهتر است زیرا با امواج مشکلی ندارد .

-تلفن پلاستیکی حس لذت را مانند تلفن های فلزی و شیشه ای ندارند .

-پلاستی که راحتی تغییر رنگ می دهد و ممکن است تلفن همراه شما تغییر رنگ دهد .

-قابل توجه است که به ازای یک تلفن هوشمند میانرده با ساختار پلاستیکی چهار تلفن پایین رده وجود دارد .

 

تلفن همراه با بدنه شیشه ای

قابل توجه است که اولین تلفن هوشمند دارای بدنه شیشه ای ساخته شرکت اپل می باشد که IPHONE 4S نام دارد . البته قابل گفتن است که تلفن های دارای ساختار شیشه ای در دو نوع تولید می شوند که نوع اول دارای فریم فلزی و نوع دوم داری فریم پلاستیکی می باشد .

 

نکات مثبت و منفی

 

+شیشه با امواج رادیوی مشکلی ندارد و قرار دادن شاژر بیسیم را امکان پذیر می کند .

+این نوع بدنه‌ها به علت کم بودن رسانایی گرمایی شیشه، عموما در دست داغ نمی‌شوند و همانند فلزات حس سرمای خوشایندی در خود دارند.

+این نوع بدنه می‌درخشد و می‌تواند تصور خیس بودن را هم در ذهن ایجاد کند که تصویر جالبی است.

-شیشه می‌شکند. مواد تولیدی شرکت Corning مقاومت بالاتری نسبت به شیشه‌های معمولی دارند. اما همیشه باید این را در نظر گرفت که بدنه گوشی‌های مدرن باید نازک باشد. و شیشه نازک حداقل در این زمان آنقدرها هم مقاوم نیست.

شیشه خش بر می‌دارد. فلز و پلاستیک هم همینطور، اما کمتر. شیشه‌ها در مدت زمان طولانی با برداشتن و گذاشتن روی سطوح هم خش بر می‌دارند.

-شیشه لیز است. اگر دستتان خیس باشدبه راحتی از دست شما لیز میخورد و باعث خراب شدن ان می شود . اما حتی با دست خشک نیز شیشه از پلاستیک لیزتر خواهد بود. در صورت شکستنشیشه برای تعمیر ان نیازمند دستگاه لیزر خواهید شد که هزینه بالایی دارد .

 

توضیح

نکات مثبت و منفی بدنه موبایل به همین جا ختم نمیشود . چندین سال پیشت شرکت ها تولید کننده تلفن همراه برای انتن دهی بهتر محصولات خود مدار انتن را روی فریم فلزی دستگاه قرار میدادند .  از دسته شرکت هایی که از مدار آنتن در فریم فلزی استفاده کردند می توان به اپل و  htc اشاره کرد . بسیاری از شرکت ها هم برای این که محصولات خود را شبیح به نمونه های موجود در بازار تولید نکنند فقط تقویت انتن در فریم قرار دادند . اولین تلفن های شرکت اپل در نسخه های پلاستی و نسخه های میان رده این محصول با بدنه فلزی و جدید ترین نسخه ها با بدنه شیشه ای فلزی تولید شده اند .

 

بهترین مدل موبایل برای خریدن

به قسمت راهنمای نکات مثبت و منفی بدنه موبایل رسیدیم . اگر قصد خرید تلفت هوشمند دارید مهم است که به ساختار بدنه ان توجه کنید . بهترین بدنه از نظر مقاومت برای خرید بدنه فلزی می باشد . در درجه دوم خرید گوشی با بدنه شیشه ای پیشنهاد می شود ولی بایر مراقب آن باشید . و در آخرین حالت ممکن بدنه با فریم پلاستیکی برای خرید مناسب است . البته قابل گفتن است که تلفن های از ترکیب هر سه مدل بالا برای خرید موجود می باشند .

 

جمع بندی

اگر مطالب بالا را در مورد نکات مثبت و منفی بدنه موبایل را خوانده باشید حتما قصد خرید یک گوشی موبایل دارید . در شرایت کورونایی پیش رو یکی از بهترین روش های خرید کرن از طریق سایت های اینترنتی می باشد . پیشنهاد ما به شما برای خرید تلفن هوشمند به صورت اینترنتی سایت خانه موبایل می باشد که دارای قیمت های مناسبی می باشد . تلفن های هوشمند به یکی از بخش های جدا نشدنی زندگی ما تبدیل شده اند . یرای خرید تلفن هوشمند مورد نظر خود به سایت خانه موبایل مراجعه کنید .

 

نظر خود را بنویسید